Tilaus- ja toimitusehdot

7.6.2021


KASVIEN TOIMITUKSET

7.6. alkaen kasvitilausten toimitusaika on noin viikko.
 
Tuotteilla voi olla myös poikkeuksellisia toimitusaikoja, jotka näet tuotekohtaisesti tuotteen tiedoista avaamalla tuotekortin. 

Erilaisia tarvikkeita, ruukkuja, lannoitteita yms. voidaan toimittaa kaikkien tilauksien yhteydessä. Jos tilauksessa on pelkästään tarvikkeita, on tilauksen toimitusaika noin viikko, ellei tarvikkeen tuotetiedoissa toisin mainita.

Kasvihuoneet toimitetaan aina erillislähetyksenä. Tuotteet toimitetaan suoraan kotiovelle, joten puhelinnumero on pakollinen. Kasvihuoneen toimituskulut ovat 59,00 €/kasvihuone. Suuresta kysynnästä johtuen kasvihuoneiden toimitusaika on poikkeuksellisesti noin 3-5 viikkoa. Emme toimita kasvihuoneita Ahvenanmaalle. Huom! Kasvihuoneiden mahdollisista palautuksista perimme rahtikulut.

Toimitamme tuotteita vain Suomeen. Ahvenanmaalle toimitettaessa käytämme verorajanumeroa.

HUOM! Ilmoittamasi sähköpostiosoite on henkilökohtainen, jonka perusteella tilaus ohjautuu asiakkaan tietoihin. Ethän siis käytä omaa sähköpostiosoitettasi tehdessäsi tilausta toisen henkilön puolesta.

Mikäli et voi vastaanottaa tilausta jonain tiettynä viikkona/viikkoina, ilmoitathan siitä asiakaspalveluumme.
 

TOIMITUSKULUT

Toimituskulut määräytyvät toimitustavan mukaisesti:

Nouto Valkealan puutarhamyymälästä 0 €
Mikäli olet valinnut toimitustavaksi noudon Valkealan puutarhamyymälästä, olemme sinuun yhteydessä sopiaksemme noutoajankohdan. HUOM! Ei koske siementilauksia, jotka toimitetaan erikseen. Kasvihuoneiden nouto myymälästä ei ole mahdollista.

Siemenlähetykset 2,95 €

Posti 8,90 €
Tilaus noudetaan Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista. Saat saapumisilmoituksen paketista ensisijaisesti tekstiviestillä, joten ilmoitathan tilauksesi yhteydessä matkapuhelinnumerosi. HUOM! Mikäli valitsemasi Postin noutopiste on täynnä, tilauksesi voidaan Postin toimesta ohjata toiseen noutopisteeseen.
 
Matkahuolto 8,90 €
Tilaus noudetaan Matkahuollon pakettipisteestä (Matkahuolto, K-Market, R-kioski, pakettiautomaatti tai muu Matkahuollon pakettipiste). Matkahuolto lähettää saapumisilmoituksen paketista ensisijaisesti tekstiviestillä, joten ilmoitathan tilauksesi yhteydessä myös matkapuhelinnumerosi. HUOM! Jos olet valinnut tilauksesi toimitustavaksi Matkahuollon Lähellä-paketin ja tilaus on liian suuri kauppaan tms. toimitettavaksi, tilauksesi muutetaan Bussipaketiksi ja noudettavaksi Matkahuollon toimipisteeseen.

Jos tilaat tuotteita molemmista (1. ja 2.) toimituseristä Postin tai Matkahuollon kautta, veloitamme ensimmäisestä toimituksesta toimituskulua 8,90 € ja toisesta toimituksesta 4,45 €.

Halutessasi kotiinkuljetuksen veloitamme kotiinkuljetuslisän 4,50 €/toimituserä. Kotiinkuljetuslähetyksiin tarvitsemme aina puhelinnumeron.

Postiennakkolisä 4,50 €/tilaus.

Mikäli sinulla on paketinohjaus tai olet valinnut toimitustavaksi pakettiautomaatin ja paketti ei mahdukaan automaattiin/se on täynnä, paketti ohjataan kotiosoitteesi mukaiseen toimipaikkaan (yleensä lähimpään). Saat saapumisilmoituksella tiedon siitä, mistä voit pakettisi noutaa.

Tilaukset, jotka sisältävät kasveja, tulee noutaa pikimmiten niiden saavuttua toimipaikkaan. Kasvuunlähtötakuuta ei anneta taimille, joita on säilytetty toimipaikassa useita päiviä.



TUOTTEET JA TUOTEHINNAT

Tuotteiden hinnat on mainittu tuotetietojen yhteydessä ja ne ovat voimassa niin kauan kuin tuotteita riittää. Vaihtuvat nettitarjoukset koskevat vain uusia tilauksia. Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron. Toimitusmaksu lisätään tilauksen loppusummaan. Meillä EI OLE vähimmäistilausrajaa eikä pientoimituslisää. Tuotteissa mainitut toimituskorkeudet ovat kasvattajalta saatuja ennakkotietoja, niissä voi esiintyä poikkeuksia. Tuotteen toimituskorkeus on ilmoitettu ruukun päältä mitattuna. Poikkeuksena tästä ovat mm. viherkasvit, kesäkukat ja osa hyötykasveista, joiden toimituskorkeus on mitattu ruukun pohjasta (tämä tieto löytyy kyseisen kasvin tuotetiedoista). 

Tuotekuvan ja todellisen tuotteen väreissä voi esiintyä sävyeroja. Huomioi, että kaikki monivuotiset kasvit, esim. perennat, eivät välttämättä kuki istutusvuonna. Kasvit tai jotkin niiden osat voivat olla myrkyllisiä, vaikka sitä ei olisi tuotetiedoissa erikseen mainittu.

Viherpeukalot pidättää oikeuden hintamuutoksiin selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:

- jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
- jos kymmenien eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 2,00 euroa

Näissä tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeä, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.
 

TILAAJAN LAHJAT JA EDUT

Tilatessasi tuotteita 100 euron arvosta, saat kaupan päälle n. 10 euron arvoisen tilaajalahjan. Kun tilaat tuotteita 200 € arvosta, saat tilauksesi ilman toimituskuluja (koskee perustoimituskulua, ei maksutapalisää)! Yksi tilaajalahja per tilaus. 
 

MAKSUTAVAT

Voit maksaa tilauksesi heti tilauksen yhteydessä yleisempien pankkien verkkotunnuksilla, luottokortilla (Visa, MasterCard, American Express ym.), postiennakolla tai laskutusoikeuden saatuasi laskulla. Ennen laskutusoikeuden myöntämistä tarkistetaan luottotiedot. Kun tilaus tehdään laskulle, saat laskun paketin mukana, mikäli laskutusosoite on sama kuin toimitusosoite. Mikäli tilauksen toimitus valitaan eri osoitteeseen, lasku lähetetään asiakastiedoissa olevaan laskutusosoitteeseen. Pidätämme oikeuden postiennakkotoimitukseen.

Haluamme tarjota asiakkaillemme myös postiennakkovaihtoehdon. Asiakas, joka jättää toistuvasti noutamatta postiennakolla tilaamansa tuotteet, voi tilata jatkossa ainoastaan maksamalla tilauksen etukäteen pankkien verkkotunnuksilla tai luottokortilla.

HUOM! Tilaukset, jotka sisältävät kasvihuonevalaisimia / lahjakortteja tulee maksaa tilauksen teon yhteydessä verkkomaksulla. HUOM! Lue lahjakorttien tilaus- ja toimitusehdoista tarkemmin täältä.

MAKSUPALVELUTARJOAJA

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
asiakaspalvelu@paytrail.com
www.paytrail.com
 
VERKKOPANKIT

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
 

TILAUSTEN MUUTTAMINEN

Tilauksiin, jotka on tehty laskulle tai postiennakolla, voi tehdä muutoksia (lisätä/poistaa tuotteita) niin kauan, kunnes ne siirtyvät pakkaamollemme. Muutokset tilauksiin voi ilmoittaa sähköpostilla tai puhelimitse. Mahdollisia useampia tilauksia ei siis yhdistetä automaattisesti. Etukäteen maksettuun tilauksiin ei voi tehdä muutoksia jälkikäteen kirjanpidollisista syistä. Pidätämme oikeuden myös toimituksellisiin muutoksiin (esim. säävaraus) sekä oikeuden toimittaa tilaus postiennakolla. Voimme myös peruuttaa tilauksen kokonaisuudessaan ongelmatilanteissa (esim. tekniset ongelmat).
 

PALAUTUS- JA HUOMAUTUSAIKA

Tuotteillamme on 14 vrk:n palautus- ja huomautusaika. Mikäli lähetys on vahingoittunut tai virheellinen, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon (05) 750 1100. Paketin voi palauttaa meille myös asiakaspalautuksena - palautus on maksutonta. Ennen palauttamista, tee palautuksesta ennakkoilmoitus asiakaspalveluumme, niin annamme palautuskoodin. Säilytä saamasi asiakaspalautuskuitti. Vahingoittuneen tuotteen voi vaihtaa uuteen. Jos et halua uutta tuotetta tilalle, voi palautetun tuotteen vähentää laskun loppusummasta. Jos tuote on jo maksettu, ilmoita palautuksen yhteydessä meille tilinumero, johon voimme palauttaa tuotteesta maksamasi summan.

Palautuslomake löytyy tästä.
 

KASVUUNLÄHTÖTAKUU

Kaikilla tuotteillamme on kasvuunlähtötakuu. Noudatamme Viherympäristöliiton antamia takuuehtoja eli kasvuunlähtöreklamaatio on tehtävä 45 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta.  Esikasvatettavien kesäkukkien kasvuunlähtötakuu on voimassa 14 vuorokautta paketin vastaanottamisesta. Takuuta ei anneta taimille, joita on käsitelty/istutettu annettujen ohjeiden vastaisesti. Takuu ei korvaa mahdollisia talven aiheuttamia vahinkoja. Viherpeukaloilla on oikeus pyytää virheellinen tuote tarkastettavaksi. Tilaukset, jotka sisältävät kasveja, tulee noutaa pikimmiten niiden saavuttua toimipaikkaan. Kasvuunlähtötakuuta ei anneta taimille, joita on säilytetty toimipaikassa useita päiviä. Mikäli et voi vastaanottaa tilausta jonain tiettynä viikkona/viikkoina, siitä tulee ilmoittaa etukäteen asiakaspalveluumme.
 

SÄHKÖISET TIEDOTTEET JA MAINOKSET

Antaessasi luvan, saat sähköpostiisi uutiskirjeitä, jotka sisältävät ajankohtaisia tiedotteita ja puutarhavinkkejä. Saat myös erikoistarjouksia, jotka lähetämme vain sähköpostiisi. Käytämme tarjouksissamme kampanjatunnuksia, vain 1 kampanjatunnus/tilaus. Verkkokaupan kampanjat ja kampanjatunnukset eivät ole käytettävissä puutarhamyymälässämme eikä puutarhamyymälästä noudettavissa tilauksissa.


TERVETULOA TURVALLISILLE OSTOKSILLE SUOMEN MONIPUOLISIMPAAN KASVIKAUPPAAN!

LISÄTIEDOT JA PALAUTTEET
Viherpeukalot
Jyrääntie 55
45360 VALKEALA
(05) 750 1100
asiakaspalvelu@viherpeukalot.fi


Osoitteistomme tietoja voidaan käyttää suoramarkkinointiin. Mikäli et halua, että tietoja luovutetaan, pyydämme Sinua ystävällisesti ottamaan heti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Rekisteri- ja tietosuojaseloste